0 0

Списание Offline – интервю

- KAI Group произвежда годишно фаянс, теракот и гранитогрес, които биха покрили площта на ¼ от територията на България. Работите в условията на огромна конкуренция от всевъзможни вносни продукти и въпреки това сте сред най-големите производители на керамични плочки и гранитогрес на Балканския полуостров – как успявате да отговорите на предизвикателствата на пазара, г-жо Куманова?

KAI Group наистина е сред най-големите производители в региона, с годишен капацитет от над 28 милиона кв. метра подови, стенни керамични плочки и гранитогрес. През годините двата завода в Исперих и в Шумен бяха оборудвани с най-висок клас машини от водещия производител в света – италианската фирма Сакми. Следват се последните тенденции в бранша - двата завода произвеждат висококачествени продукти, които са предпочитани, както от дистрибуторите, така и от крайните клиенти. Нашите  колекции са съобразени с търсенето на пазара и предлагат асортимент, който е добре балансиран като цена-качество и достъпен за всеки. При разработката им използваме дизайнерски студия от Италия и Испания, влагаме висококачествените суровини и материали, следваме развитието на  технологиите и  разполагаме с висококвалифицирани  специалисти, благодарение, на които компанията се развива. Естеството на производство ни позволява да предложим многообразие от дизайни, вдъхновени от природата или градската среда. Декорацията ни е разнообразна, с различни елементи и в различни стилове.  

От май 2015 г. KAI Group е част от семейството на най-големия производител на плочки в световен мащаб – Mohawk Industries. Холдингът притежава световно известни производители в сектора като Marazzi, Ragno, Emil group в Италия, Daltile, American Oleander в УСА и Мексико, Керама Мараци в Русия, Polcolorit ceramica Marconi в Полша, както и заводите на KAI Group в България. В портфолиото на KAI Group има два бранда: KAI и Ceramica Fiore, които са разпознаваеми от хората и добре позиционирани на пазара.

Продукцията Ви е търсена в редица европейски държави. В кои точки на Стария континент, освен България, KAI Group има най много почитатели?

KAI Group е утвърден лидер на пазара в България и един от сериозните производители на плочки и гранитогрес в керамичната индустрия в Европа. Изнасяме повече от половината от продукцията си в над 25 страни в Европа и целия свят. Групата има дъщерни дружества в Букурещ, Румъния и Солун, Гърция, като поддържа отлични бизнес отношения с почти всички страни в Европейския съюз. Продуктите ни са добре познати в Англия, Франция, Германия, Италия, Бенелюкс, Скандинавия, Унгария, Чехия, Словакия, Полша и Хърватия. Освен в Европа, имаме клиенти и в Северна Америка, Азия и дори Австралия.

- Ако търсим качествено и трайно подово покритие, майсторите съветват да избираме български гранитогрес С какво родният гранитогрес превъзхожда вносните аналози?

Когато майсторът съветва клиента си да избере български гранитогрес, обикновено той има в предвид плочки, произведени от KAI Group. Ние се гордеем, че сме част от добрите примери и представяме достойно България на международния пазар. КАИ е добре позната и обичана марка и не случайно нашият слоган е „Плочки за всеки дом“. В резултат  на сътрудничеството ни в групата, в нашите заводи вече се произвеждат част от сериите на лидерът в бранша Marazzi, а някои от колекциите, с марка „Ceramica Fiore“, се произвеждат в заводите в Италия и Испания. Двата ни завода - Хан Аспарух АД и Хан Омуртаг АД са производители на стенна и подова керамика, които са сертифицирани по ISO-9001, а процесът на производство отговаря на високите изисквания на европейския стандарт EN 14 411.

 - Продуктите на Вашата фирма се отличават с изключително разнообразие, сред което всеки може да подбере за дома си фаянс или подово покритие с оригинален дизайн, отговарящ на индивидуалния стил на клиента и разбиранията му за съвременен дом. Ако трябва да сложите на везните модерните технологии и екипа, който проектира и внедрява новите изделия, в коя посока ще натежат?

Много е важно да се използват модерните технологии, каквито са дигиталният печат, водното и диамантено рязане, тройното изпичане с платина и ветроза, полирането и калибрирането. Така наречената „InkJet” технология през последното десетилетие бележи забележителен напредък в разработването на техниките, мастилата, машините и материалите за печат върху керамика. Дигиталния печат даде възможност природата да влезе в нашия дом или офис – чрез нея можем да наподобим всеки дървесен или мраморен дизайн, както и да пресъздадем всеки един естествен елемент или форма, но със техническите характеристики на керамично изделие. Технологиите се развиват непрекъснато и ние следим тенденциите в нашата сфера, които се налагат на пазара.

Хората, които работят в компанията, са нейният мотор. На всеки етап от избора на дизайн, през производството и логистиката, до влизането на нашите плочки в домовете на клиентите ни има екипи от хора, които дават всичко от себе си, за да бъда KAI Group това, което е. Компанията работи в тясно сътрудничество със специализирани дизайнерски студия в Испания и Италия. Разчитаме и на българските дизайнерите, които са част от нашия екип и които  по-нищо не отстъпват на колегите си от чужбина.

- Как Ви хрумна идеята да предложите на пазара плочки, който в детайли имитират дърво и камък? Какви потребители предпочитат тези Ваши продукти пред естествените материали и защо?

Тенденцията за използване на естествени материали в интериорния дизайн не е нова, но през последните години придоби все по-голяма популярност, благодарение на развитието на технологиите. Керамичните плочки са чудесна алтернатива, те са здрави, лесно се поддържат, при тях има голямо разнообразие на цветове и текстури и не на последно място, те са на значително по-достъпна цена.

Едни от най-предпочитаните дизайни на керамични плочки са тези, при които се имитират камък и дърво, Все по-трудно е да се различат, дори и при допир естествения материал от гранитогреса. Днес те изглеждат по-автентично от всякога, подходящи са за полагане както върху пода така и за облицоване на стените. Могат да бъдат използвани както в интериора, така и отвън за терасата и градината, достъпни са както за жилищни, така и за обществени пространства и бизнес сгради.Те са предпочитани, както от хората, които харесват класическата визия, така и от тези, които залагат на модерния интериор.

Колекциите на  KAI Group внасят топлината и спокойствието характерни за дървото и камъка, но са устойчиви на влага и лесни за поддръжка и имат многофункционално приложение – в кухнята, на балкона, в банята, градината, коридора или спалнята, нещо, което не може да се направи с подови настилки от естествено дърво например.

- Декоративните пана от новата ви колекция Фототапет имат неограничен потенциал за изграждане на стилен и модерен интериор. Според Вас, какъв е вкусът на българина – склонен ли е към експерименти и нови нестандартни идеи, или предпочита рутината на класиката?

Декоративните пана, умело пресъздаващи красиви пейзажи, са точният избор за хората, които са уверени в своя стил и не правят компромис с качеството. Дизайните са много разнообразни, с което искахме да предложим избор на клиентите, които залагат на малко по-различната декорация. За създаването на тези колекции се вдъхновихме от класическите фототапети, а резултатът е толкова добър, благодарение на прецизната обработка и модерна дигитална технология на печат. Любителите на природата вече могат смело да я внесат в дома си.

- Всяка домакиня мечтае банята й да свети от чистота, без да губи часове в търкане. Как да изберем плочки, които се почистват по-лесно? Вашите съвети към читателите?

Ако искате покритите с керамични плочки настилки в дома ви да запазят блясъка и вида си такива, каквито са били в първия ден след поставянето им, трябва да спазвате инструкциите за почистването им, защото правилната поддръжка е ключова за тяхната визия. По-специално внимание трябва да се отдели декоративните елементи. Професионални съвети и препоръки можете да откриете на сайта ни www.kai.bg

 - Ежегодно KAI Group участва престижно на световното изложение в Болоня Италия. Има ли мода и в този бранш? Какви са тенденциите в тази посока? Да очакваме ли нещо ново тази година?

Модата не се отнася само до начина, по който изглеждаме, а и до интериора, който избираме за домовете си. Все по-често тенденциите, наложени на модните подиуми, присъстват и в дизайна на керамичните плочки. Формите, релефът и цветовете при тях вече са неограничени, което ни позволява да интерпретираме новите тенденции, като разбира се, следваме вкуса на потребителите, при избора на дизайнерски решения.

Всяка година KAI Group участва със свой щанд в най-престижното международното изложение на керамични плочки Cersaie, което се провежда в Болоня, Италия. На него се събират на едно място производители, архитекти, интериорни дизайнери, майстори, журналисти и крайни потребители. Тази година отново ще бъдем там, за да представим новите колекции за 2018 г. Участието на такъв тип изложения е изключително важно за развитието на всяка, компания, която иска да е в крак със световните тенденции.

Назад
© Developed by CommerceLab